לומד לרוץ – סיפור קצר / טל בדרק

אני קוראים אותי איגור. עובד כבר שנה בטיב-טעם. מסדר חמוצות על מקררים של הגבינות צהובות. אברם, זה שאחראי, אומר – "יאללה איגור, יאללה איגור", כל היום יאללה איגור.

אני, איגור, אני לאהוב וודקה. יושבת עם החברים, מהכפר שמה ברוסיה מאיפה שבאתי, יושבת ושותים, שותים, ושרים. אוכלים בורשט. סשה בא עם הקנצרטינה, ואלרי בא עם הכינורצ'יק. עושים שמח. יושבים-שותים וודקה, שרים על אמא רוסיה.

אני אוהב אמא שלי, רוסיה.

פה בטיב-טעם, כל היום יאללה יאללה. איגור הולך לשם, איגור בא לפה. ראבאק בְּלָאט! כל הזמן לרוץ, לרוץ. איגור עייף, רוצה שותה וודיצ'קה ואוכלת בורשט. יושבת במרפסת עם החברים שלו ושר – "איי קטיושקה, קטיושקה" בְּלָאט.

אז יום אחד אני, איגור, מסדר חמוצים ורואה ליד מדף של הדג מלוח בְּלָאט, איזה מין אישה, כזאת עם החזיה גדול גדול, ותחת כמו צורה של הבבושקה.

מתרגשתי. מה אפשר לעשות – וזאת עומדת, לא יודעת מה בוחרת – דג מלוח עם הבצל, דג מלוח בלי הבצל. איגור רץ, רץ. לבבושקה.

גברת, איך השם? אפשר עוזרת לך עם הדג מלוח?

וככה איגור, כמו הבולשוי בּלָאט, עושה הצגה תיאטרון לגברת ונותן הרבה יחס חם, כמו יודעים ברוסיה.

מול המקרר של הגבינה קוטג' היא אומרת, קוראים לי יסמינוצ'קה. שאלתי מה עם גפילטע, רוצה עזרה עם גפילטע? היא מתחילה בוכה, אומרת שאבא שלה הייתה לו תאונה עם הגפילטע. נסעו בפסח לדוד והדודה בקיבוץ, אכל גפילטע ואכל ואכל, פתאום נפל על הדשא. מת. מהחזרת. היה חריף, החזרת.

לאיגור נהיה עצוב. מה עושה? מחבקת את יסמינוצ'קה.

ליד הקופה יסמינוצ'קה אומרת לאיגור אם אפשר ולא קשה לעזור לה לאוטו, כי כבד. איגור שואל את האברם אם אפשר הולכת רק רגע לעזור לה לאוטו ואברם הוא עושה עם העיניים – "רוץ בְּלָאט"!

אחרי כמה שעות, יסמינוצ'קה עם החלוק, הולכת למטבח שואלת איגור אם רוצה תה, קפה. איגור עייף. לא רוצה תה לא רוצה קפה. במיטה, כל הכוח שלו נגמר שמה, רוצה תרדמת. רוצה חולמת על אמא, רוסיה. ויסמינוצ'קה אומרת, איגור, מה זה, איגור. צריך חוזרת לאברם בטיב-טעם, יש חמוצים לסדר. צריך לרוץ, לרוץ.

ואיגור? איגור רץ בְּלָאט.

כתיבת תגובה

