מחץ הדלתא

צ'אק, מה אתה בעצם אומר?

כמו מנחם גולן וצ'אק נוריס ב-1986, כך גם אני ואילפורד דלתא ב-2011 – אקשן נונסטופ! שוב יצאתי עם כלבתי האמיצה ממיה 645E ובגבה מוטענת אמולסיה נפיצה, מוכנה לכל מצב.

בפעם הקודמת דיווחתי כאן על נסיון לצלם את הדלתא ב-1000 אסא, למרות שהוא מוגדר כסרט שמהירותו 3200. הנסיון אז די הצליח, אבל בגלל שאני אוהב לבדוק את הגבולות (ממש פרא אדם!), החלטתי הפעם ללכת עוד צעד קדימה (או אחורה, תלוי מאיפה מסתכלים).

אז כמו שציינתי, הממיה על הכתף בהצלב, במחסנית אמולסיה אימתנית ומד ה-ISO מכוון, תחזיקו אותי חזק – על 250!! במילים אחרות – אני הולך לחשוף את הסרט הזה באובר של כמעט 3 סטופים. טירוף מוחלט, כך חשבתי. "בטח אקבל תמונות שרופות לחלוטין, על גבול הלבן", חשבתי. "קונטרסט נמוך", חשבתי. "נפרק להיילייטס האלה את הצורה!", הוספתי לחשוב.

אז חשבתי.

למהנדסים של אילפורד כנראה היו תכניות אחרות, כי כמו שהבנתי מיד כששלפתי את הסרט ממיכל הפיתוח, לא שרוף ולא צ'אק נוריס. הסרט ההזוי הזה יודע להחזיק פרטים, לא משנה מה תעשה לו.

את הסרט פיתחתי באובר קטן של בערך סטופ ('hc-100 dilution 0.5B, 24°c, 6),  כדי בכל זאת לקבל טיפה קונטרסט ולנסות לדחוף אפילו עוד יותר את הלבנים. מה שקיבלתי הוא נגטיב מאוד מאוד מאוזן עם פרטים כמעט לכל אורך הסקאלה, קונטרסט מתון עד נמוך וגרעיניות עדינה יחסית. לטעמי הפיתוח לא מספיק, הייתי יכול להעלות בסטופ שלם ולא היה קורה שום אסון. בפעם הבאה אנסה לפתח באובר של שני סטופים כדי לקבל עוד יותר קונטרסט.

בסריקה ישירה בלי כיוונונים אפשר לראות ייצוג די נאמן למקור. במצב עניינים כזה מאוד נוח לקחת את הנגטיב פחות או יותר לאן שהלב חפץ.

היי סבא, קפה נטול כבר מותר לי ?

בסריקה עם כיוונונים הגעתי לתוצאה הרצויה – תמונה שהיא כמעט היי-קי.

אני רוצה עם שניים סוכר!

לסיכום, דלתא 3200 הוא סרט שצריך ללמוד מנסיון איך להוציא ממנו את מה שרוצים. ואם לא תלמד, כוח המחץ יבוא לנקום את נקמתו!!!

מה? נגמר? אז עם סוכרזית, אפשר?

2 מחשבות על “מחץ הדלתא

  1. טוב לדעת, גבר. מעניין לדעת, אם האילפורד 400 שלי גם יהיה כזה "גמיש"…

כתיבת תגובה

