האור החזק של הקיץ

קיץ. אנחנו בקושי יוצאים החוצה. חם. המזגן עובד שעות על גבי שעות ואת המים שהוא מוציא אני אוסף בבקבוק – בשטיפה האחרונה של הנגטיב בסוף הפיתוח, אני מוסיף למים האלה טיפה סבון כלים – ככה יוצא לי נגטיב חלק ונקי מסימני אבנית.

בחוץ השמש בוערת, האור במשך כמעט כל שעות היום חזק בטירוף ודורש התייחסות מיוחדת. בשניה הראשונה שהיה לי קצת זמן חמקתי החוצה בשקט בלי להעיר את הבנות, בתוך הפרקטיקה סרט ilford pan 100 ועדשה של ממיה 35 ממ מחוברת מקדימה, בכיס עדשה נוספת – הליוס 58, הרוסייה המשוגעת.

את האילפורד 100 דירגתי על 200, כדי להעלות קונטרסט ולהדגיש את העוצמה של האור הקייצי. בפיתוח הוספתי עוד דקה, כדי לדחוף את הסרט למהירות האמיתית שלו.

היה זה הנסיון הראשון שלי עם הממיה הרחבה, הדבר היחיד שידעתי עליה שהיא חדה בטירוף, כמו שאר אחיותיה היפניות מביתו של סאיצ'י. מה שלא הכרתי והגיע לי בהפתעה היה הדרך בה העדשה הזו מערבלת את הבוקה (Bokeh). האפקט כל כך מודגש שהוא הופך בעצמו לכלי יצירתי, בנוסף לכל הכלים שכבר מצויים ברשותי. דווקא ההליוס אמורה להיות אלופת הבוקה המסובב, אבל ממנה עדיין לא הצלחתי לחלץ את זה.

בנוסף למערבולת, הממיה היא עדשה מאוד קונטרסטית, וביחד עם האילפורד בדחיפה של סטופ, הצליחה בעיניי להעצים את התחושה המסנוורת של צהרי היום באמצע הקיץ.

מערבולת של עלים בשמים, ממיה-סטייל

גמרתי את הסרט, ברגליים כל הזמן עקצו אותי יתושים קטנים ומעצבנים ובגב התחילה להדבק לי החולצה לגוף – חיש מהר דיוושתי הביתה חזרה אל הקרירות המענגת של המזגן ואל החיוכים השלווים והמתוקים של הבנות, שעדיין ישנו את שנת היופי שלהן.

סוג אחר של מערבולת, יותר מכיוון הקומפוזיציה.

נעים וקריר, בערך. צל.

אנלוגי – כן, כן. דיגטלי – כן, כן.

ההיילייטס בקושי בקושי מחזיקים. טעות בחשיפה.

בית עץ, מעץ. כאן ההיילייטס כולם מתחברים יחד.

ועכשיו לרוסייה המשוגעת, הליוס f2/58. פחות קונטרסטית מהממיה, אבל המיקרו-קונטרסט שלה הרבה יותר גבוה.

יש גם כאלה שעובדים בחום הזה…

…וכאלה שמנסים להסתתר מבנאדם עם מצלמה שעומד על ארבע.

אולי כדאי שתשתה משהו, אתה לא נראה כל כך טוב.

8 מחשבות על “האור החזק של הקיץ

    • כן זו עדשה עם אופי מיוחד. אפילו השם שלה נעים. בפורטרטים היא ממש מבריקה והמיקרו-קונטרסט עושה שם נפלאות.

    • היי רנדי – תודה! אני מפתח עם hc-110 של קודאק. אין לי סיבה מיוחדת לזה שדווקא בו אני משתמש.
      הנקיון בתמונות הוא פועל יוצא של הסריקה – אני נלחם באבק בכל האמצעים שעומדים לרשותי – מפוח ומטלית אנטי-סטטית בזמן הסריקה ופוטושופ אח"כ.
      אני גם חושב שיש סרטים שיותר תופסים אבק מאחרים. מוזר, אבל בטח יש איזה הסבר מדעי מאחורי זה…

    • מה עוצר בעדך? אם יש לך כיור – יש לך יכולת!
      הפוסט הראשון שהעלתי לבלוג הוא מדריך לפיתוח שחור-לבן בבית.

כתיבת תגובה

