"לאט!", אומר הסוס המהיר

סוס, בניגוד לעץ שקמה למשל, הוא יצור שזז ומשתנה מול העיניים בצורה תמידית וחלקה. רוב הזמן התזוזות האלה די מתונות וכוללות בעיקר לעיסה של קש מהאדמה ונפנוף זבובים עם הזנב. לכן, כשהוא פתאום מרים את הראש ותופס את השמש עם הפנים, צריך להיות מוכן. כדי להיות מוכן ברגע הזה, צריך להאט. להרגע. לנשום ולהתבונן. צריך לבדוק את המהירות של התריס במצלמה, את החשיפה. להיות עם היד על טבעת הפוקוס הידני, כדי שבשבריר השניה שמשהו קורה, אני אתפוס אותו.

אחרי שביליתי שעה ומשהו ליד הסוסים במרעה וצילמתי חצי סרט 120, פניתי הלאה בטיול. ליד עץ השקמה הענק שמצל על בית-הבריאות בו נחים הקשישים, שהיתי רק כמה דקות. הרבה יותר פשוט כשהנושא שלך סטאטי. הוא כבר בפוזה הנכונה, רק צריך לראות אותה.


כשחזרתי הביתה הטענתי את הסרט במיכל הפיתוח ומזגתי פנימה את הכימיקלים. הסרט הזה הוא הפיתוח הראשון שאני עושה בבית החדש שעברנו אליו לפני שבועיים. הסביבה חדשה ודורשת אינסוף מודיפיקציות. במהלך שלב הקיבוע הזנחתי את מיכל הפיתוח והתעסקתי קצת יותר מידי בשטויות – ניסיתי לסדר איזו קומבינה לשטיפה עם שתי חתיכות של צינור גינה על ברז עתיק. התוצאה – סרט מעורפל עקב ניענוע לא מספיק של המיכל. למחרת הכנתי תמיסה חדשה של מקבע וטבלתי את פיסות הנגטיב החתוך תוך ניענוע מתמיד. אחרי שתי דקות התבהר הנגטיב לחלוטין ונתלה לייבוש. זו הפעם הראשונה שהייתי צריך לקבע סרט מחדש אחרי שכבר התייבש. התוצאה החיובית הייתה מאוד מספקת – אני אוהב להצליח לתקן דברים (כמה מפתיע).

אחרי קיבוע מחדש, מלכודות דבק ליתושים.

הסרט הוא אילפורד דלתא 400, מצולם על 1600 אסא ומפותח בהתאם להוראות הייצרן כדי לפצות על חשיפת החסר.

המצלמה והעדשה – mamiya 645 + sekor 80 2.8

4 מחשבות על “"לאט!", אומר הסוס המהיר

  1. ראשית ה'ערפל' הזה בעיקר בפריים השלישי מה זה תורם!!!! בעיני זהו פריים מדהים. והיד הננעצת ומתחפרת באדמה בפריים הששי מאד עוצמתית.
    סדרה נפלאה.

  2. פיתוח מדהים, אני ממש אוהב את האוירה שהוא יוצר בכל הפרימים.
    יש בפריימים מגע שרק פיתוח בש"ל יכול להכיל..

    היכן הסדרה צולמה?

    • אהלן יניב, אתה צודק בקשר לפיתוח – יש בפילם את העומק שכל כך מדבר אלי, אותו אין למצוא בשום מקום אחר.
      הסדרה צולמה בקיבוץ בו אני גר בשנה האחרונה. בהתחלה היה לי קשה לצלם שם ולא מצאתי משהו שימשוך אותי, אבל לאט לאט אני מגלה את המקומות הקסומים, שכמובן נמצאים בכל מקום ונגלים לך רק אם אתה באמת מיישיר מבט.

כתיבת תגובה

