מקסימום רזולוציה

לא, זה לא פוסט על המצלמה הדיגיטלית הכי חדשה בשוק. זה גם לא פוסט על הסופר-חיישן הכל-יכול.

סה"כ מדובר בסרט צילום של אילפורד, אפילו יחסית ותיק – Ilford Pan F Plus ברגישות של 50 אסא.

קפה וסימפטיה

את הסרט פיתחתי במפתח הרגיל שלי – hc-110  של קודאק, מפתח שלא אמור להיות מתאים לסרט הזה, שדורש מפתח מיוחד כדי להוציא את כל האיכויות שבו. למרות הטיפול החובבני שלי, הנגטיב יצא כמעט ללא גרעיניות. הקונטרסט הגבוה הוא תוצאה ישירה של שימוש במפתח "לא מתאים" לכאורה ובתהליך שמשלב חשיפת חסר עם פיתוח יתר. הכוונה שלי בסרט הזה הייתה להגיע למראה שהולך לכיוון הגראפי החזק.

4 מחשבות על “מקסימום רזולוציה

  1. לטעמי אין דבר כזה "מתפח לא מתאים"
    כל שילוב של סרט, מפתח ותנאי פיתוח זה שילוב שיתן תוצאה אחרת ,
    כל זמן שיש תוצאה – זה מתאים,
    השאלה היא רק אם התוצאה עונה על הדרישות שלהן היתה הרצון להגיע,

    • אהלן שבי
      הכוונה הייתה שלא השתמשתי במפתח המתאים לפי הוראות היצרן.
      אילפורד ממליצים לפתח את הפאן למיניהם במפתח ddx שלהם, שהוא מפתח
      בקונטרסט נמוך. לפי שיטתם, כך אפשר להוציא את ה"מקסימום" מהסרט, בלומר –
      מעברי גוונים ארוכים וחדות אופטימלית.
      טל

  2. טל, אחלה בלוג!
    כיף לראות שיש עוד מישהו שמתלהב ממושגים כמעט נשכחים כמו מפתח וקובע וסרטי צילום.
    עשית לי חשק להפעיל מחדש את החדר חושך שלי שארוז כבר כמה שנים

    • היי אלון
      תודה!
      יש לך חדר חושך ארוז? אני מוכן לעזור לך להפטר מה"ג'אנק"🙂
      לפני שבוע התחלתי סופסוף לארגן לי מקום קבוע להדפסה רטובה, אפרסם את ההתקדמות שלי בסדרת פוסטים.
      ככל שאני מזיז יותר פיקסלים על המסך, ככה מתגבר לי החשק והצורך להתעסק במשהו ממשי – מלאכת יד.

כתיבת תגובה

