שני הדפסים

מאז שאלתרתי מחזיק נגטיבים מקרטון (*), אני חווה סגירת מעגל כמעט בכל פעם שאני מדפיס. יש לי המון נגטיבים בפורמט בינוני, שכבר שנים אני מת להדפיס אותם. הם מאוד חשובים לי מכיוון שצילמתי אותם בתקופת חיים אחרת – תקופה של שיטוטים וחיפושים, הרפתקאות וגילויים.

שני אלה שכאן מודפסים על נייר פייבר Fomabrom Variant III, בגודל של 17X24 ס"מ.

one tree one house

daisies

(*) מכיוון שהמגדל שלי הגיע רק עם מחזיק נגטיבים לפורמט 35 מ"מ, היה צורך באילתור. יש לי המון נגטיבים בפורמט בינוני, שדורשים מחזיק מיוחד למגדל (ועדשה מיוחדת כמובן).

את העדשה קיבלתי מצדיק אחד, את המחזיק לעומת זאת, נאלצתי להכין במו ידי. אחרי שחיפשתי ברשת וביררתי אצל מכרים ולא הצלחתי למצוא, החלטתי שכדאי לנסות וללכת (שוב), על הקצה. אחת הבעיות שעלולות להתעורר משימוש במחזיק נגטיב לא מתאים הן דליפה של קרני אור טועות מתוך המגדל ואל הנייר. כתבתי כבר פוסט לא מזמן על כך שקרני אור מעטות לא בהכרח מערפלות את הנייר. אם זה הוא המצב, גם כאן גיליתי שיש מקום לנצל את מרווח הביטחון.

מחזיק הנגטיב שלי הוא פשוט – שתי חתיכות קרטון קשה (מאוד!) ושחור, עשויות לפי מידות המחזיק המקורי, אבל החור הפנימי גדול יותר ומתאים לנגטיבים בגודל של עד 6X6 (המגדל שלי מוגבל עד ל-6X6). המסגרת הפנימית גדולה בשני מ"מ לערך מגודל הנגטיב, זאת כדי שאוכל להדפיס את כולו בלי הגבלה. את גבולות התמונה המודפסת אני מגדיר בעזרת להבי האיזל שנותנים במילא גבולות יותר חדים ממה שאי-פעם אצליח לחתוך בעצמי.

IMAG0435

7 מחשבות על “שני הדפסים

  1. Well, it sounds like you have everything ready for the great day with the MF negs, and seems it works fine. Now you have only to wait for the springtime.🙂 The prints look great.

  2. תודה רבה לך…
    כמו שדיברנו אז, כשיהיה לי פנאי ואמצא לי מגדל והבלוג הזה יהיה לי שימושי ביותר.
    תודה שוב🙂

כתיבת תגובה

