קליק'נ'רול מארח – מגזין Mi Tala Po Pita

קוראות וקוראים יקרים, קליק'נ'רול נרגש. החודש יצא לאוויר העולם מגזין חדש. הסיבה להתרגשות היא כפולה ומכופלת. הסיבה הראשונה ברורה מאליה – המגזין עוסק כולו, כמה מרענן, בצילום בפילם ולכן, זה אך טבעי שנתרגש. הסיבה השנייה לפליאתנו, היא העובדה המפתיעה, שמאחורי היוזמה הזו ניצבים שני בחורים צעירים, ילידי העידן הדיגיטלי. כלומר – ובמילים פשוטות – העתיד נראה מבטיח! אחים ואחיות, צלמים וצלמות, קליק'נ'רול גאה מאוד לארח בין דפיו את צוות המגזין החדש, המגזין הבועט, המגזין החי והקיים – Mi Tala Po Pita

אז מי אתם, פרחי צילום אנלוגי יקרים?

אבי: אני אבי, בן 22 מחיפה. אני מצלם המון, בעיקר במצלמות אנלוגיות שאני אוסף מזה 5 שנים. צילום הוא חלק עיקרי בחיי מאז הצבא (הייתי צלם צבאי) וגם כיום אני עוסק בענף זה. http://www.facebook.com/avifcohen

עומר: אני עומר, בן 18 מגבעתיים, עוד שנייה מסיים תיכון. אני מצלם כבר יותר משלוש שנים במצלמות אנלוגיות, בין השאר כותב, מנגן ושר. את עבודותיי אפשר לראות כאן – www.omerkoort.com

איך נולד הרעיון למגזין?

אבי: בינואר האחרון חזרתי ממסע ברחבי אנגליה הצפונית, במהלכו קיבלתי השראה מהעוצמה של צריכת התרבות והאמנות שרואים שם בכל פינה. הגעתי הביתה ושאלתי את עצמי איך ייתכן שאין לנו את זה פה בארץ. הרי שם נתקלתי במגזין צילום אנלוגי אפילו כשהלכתי לאכול מרק באחת הסמטאות הקרות של מנצ'סטר. ראיתי עוד מגזין צילום אחר ברכבת ובכל פינה ראיתי איזה משהו של אמנות. חשבתי האם הישראלים לא רוצים בכך או שפשוט אין מי שיספק להם את היצע האמנות הזו. לאחר המון שיטוטים באינטרנט במגזינים מחו"ל, החלטתי להרים את הכפפה ולנסות להקים מגזין, שתחילה יהיה אינטרנטי ויעסוק בצילום אנלוגי. צילום אנלוגי הוא אחד הדברים שאני הכי אוהב. זהו גם תחום שקיבל קאמבק ענק באירופה ולאט לאט גם פה בארץ. התחלתי לחפש אנשים שיהיו מעוניינים להציג את הצילומים שלהם במגזין ובין הראשונים שפניתי אליהם היה עומר (קורט). להפתעתי הרבה עומר היה נלהב לתרום את צילומיו והיה מוכן להיכנס ל"פרויקט" הזה בכל הכוח.  הוא עזר לי רבות בהפצה ובהשגת צלמים וכן בבנייה של הדף בפייסבוק. למען האמת הייתי מופתע מאוד, שתוך פחות משבוע המייל התחיל להתמלא בתמונות ששלחו אנשים ששמעו על הפרויקט.

עומר: בתחילת שנת הלימודים 2012 אמרתי לחבר, שאני רוצה להקים בלוג שידבר על צילום אנלוגי בעידן הדיגיטלי. בגלל עומס יתר בלימודים ובבגרויות, לא היה לי יותר מדי זמן כדי להתחיל לחפש שותפים לפרויקט ובשביל להשקיע בפתיחת אתר ובפרסום. אחרי חודשיים בערך, אבי פנה אליי בבקשה לקבל חומרים לטובת איזה פרויקט שהוא מקים והחלטתי שאני רוצה לתת יד. שלחתי חומרים, דיברתי עם אנשים פה ושם ועם כמה מחבריי מהמעבדות בת"א בשביל שנוכל להיעזר בהם.

שער המגזין

שער המגזין

ספרו קצת על העבודה עצמה..

אבי: למרות שלמגזין עיצוב פשוט יחסית, העבודה עליו לא קלה ואנחנו משקיעים הרבה. עומר ואני זורקים הצעות ודנים בהוספת כתבות תוכן ובסיקורים, שיתחילו להופיע מהגיליון הבא. בנוסף, במישור מקביל אנחנו ממשיכים באיסוף החומרים ובמענה במייל באופן אישי לכל אחד מהפונים. זו המון השקעה אבל יחד עם זאת זה כיף גדול. אני מאמין שזה נותן חשיפה הן לצילום האנלוגי והן לצלמים, כך שכל הצדדים מרוויחים.

עומר: אין לי שום ידע בעריכה ובעיצוב בפוטושופ, כך שבעיקר עבדתי על שיווק ותפעול המגזין. אני מאמין שבקרוב נוכל לגייס קצת חסויות ולהתחיל להפתיע את כל הצלמים והחובבנים בארץ, שמתגעגעים לתקופה האנלוגית.

 ומה בהמשך?

אבי: אני מאחל לעצמנו שמגיליון לגיליון זה רק ילך ויגדל, שישראלים וגם אנשים מחו"ל יבינו שיש לנו פה קהילה אנלוגית, לא קטנה ולא פחות מוכשרת מהמקבילה שלה מעבר לים.

 עומר: לך תדע, אולי בעוד שנה יצוצו כמה מעבדות פיתוח חדשות?

קליק'נ'רול מאחל לשני החברים הצלחה בעשייה היצירתית שלהם ומקווה שהמגזין החדש מבשר אביב אנלוגי חדש. 

*גילוי נאות – עבודותיו של מו"ל קליק'נ'רול מופיעות בגליון מספר אחת של Mi Tala Po Pita, גאווה גדולה לקחת חלק!

6 מחשבות על “קליק'נ'רול מארח – מגזין Mi Tala Po Pita

  1. כמובן הרבה בהצלחה! אגב, למה להגביל את הקהל או התוכן לישראל? העולם הוא גלובאלי🙂

    • שלום יורם. המגזין באנגלית ונראה שאבי ועומר דווקא כן מייעדים אותו גם לקהל מחול. אתה מוזמן לשתף אותו לכל חבריך, אפילו אלה מעבר לים🙂

      Sent from my HTC

כתיבת תגובה

