כלי עבודה

מד האור שלי. ברקע - שוודית חושנית.

מד האור שלי. ברקע – שוודית חושנית.

כלי עבודה. מה שחשוב זה שיהיה אפשר לסמוך עליהם. שלא יאכזבו ברגע האמת ויעשו את מה שהם אמורים לעשות. מד האור שלי שקיבלתי מיעקב, עובד כבר המון שנים. אין לו סוללות. הוא ידני לחלוטין ועובד על תא פוטואלקטרי שממיר קרינת אור למתח חשמלי. את התוצאה הוא מראה ביחידות שנקראות EV, אותן ממירים בעזרת חוגה ידנית לשילובים של מהירויות תריס וערכי צמצם. פשוט וקל.

 Sekonic auto leader 38

Sekonic auto leader 38

שתי התמונות צולמו בבית על השולחן מאיקאה, עם מנורת קריאה ולייט-פד קטן. מצלמה: nikon d200, עדשה: Helios 58  עם מתאם m42 לניקון.

5 מחשבות על “כלי עבודה

  1. שלום טל, מדידת האור וחישוב הצמצם והמהירות בדיוק מעסיקה אותי לאחרונה מאחר והתחלתי לצלם בפילם 35ממ ו-6X4.5 במצלמת הממיה שרכשתי לאחרונה, גם לי יש מד אור ישן של -alpex ואני לא ממש יודע איך לחשב את ה-EV למשל בצד של הצמצם הוא מראה לי 5.6 ובצד של ה-EV המחוג מראה -8 אז איך עושים את החישוב של מהירות התריס, אסא 800?.
    בתודה.

    • שלום זבדיאל,
      אשמח לראות תמונה של מד האור שלך ואולי כך אוכל לעזור לך להבין איך קוראים אותו נכון.
      בעיקרון, דבר ראשון אתה צריך לכוון את הגלגל על האסא של הסרט בו אתה משתמש. לאחר מכן לכוון את מד האור לעבר מקור האור ולקבל קריאה. לפי הקריאה אתה מסובב את הגלגל למקום הרלוונטי ועקב כך מקבל את כל הצריופים האפשריים של מהירות תריס וצמצם.
      שלח לי תמונה של מד האור שלך וננסה יחד להבין טוב יותר איך משתמשים בו.
      שבוע טוב,
      טל🙂

      • טל שלום,
        מצרף כאן תמונה של המד אור שלי לא יודע איך להעלות תמונה לבלוג שלך.
        תודה ושבוע טוב.

  2. Yes, sir, taking some technological dependency off is quite liberating. Next step is going out with no meter, you only need to know the f/16 sunny rule and you'll find yourself with very good results for those outdoors pics. Next step is not only no meter at all but to set the focusing ring at hyperfocal distance and to do only two things: point and shot!!😉

כתיבת תגובה

