הצבעים של חיפה

יום שישי אחד בצהריים פגשתי את ידידי יורם, החיפאי. אחרי קפה קצר וטוב וסיור בחדר החושך החדש שבנה בביתו, ירדנו למרגלות העיר לשוק תלפיות. יורם הביא את מצלמת-העל שלו, ה-Fuji GF670, מצלמת פולדר מודרנית בפורמט 67, עם עדשת פוג'ינון חדה כתער. אני מצדי הבאתי את בת הלוויה הנוכחית שלי בשבועות האחרונים – הסובייטית האלגנטית – זורקי 4 עם עדשת אינדוסטאר 53 מ"מ.

צילום רחוב הוא לא ז'אנר שאני מרגיש בו בנוח. כל הסיטואציה נראית לי לא טבעית. מצד אחד אני, מצויד בכלי יצירה, הנפש מכוונת על מצב הגות ומהצד השני הרחוב – חי ובועט, לא מתרשם ממני במקרה הטוב, ועוין במקרה הפחות טוב. איכשהו נראה לי שלצלם אנשים ברחוב דומה במשהו לצילום חיות חוויתי בספארי. פעילות מפוקפקת בה לא ברור מי הצייד ומי הניצוד.

כבר אחרי פינת הרחוב הראשונה, בכניסה לשוק, נתקלנו בסיטואציה שהזכירה לי למה לרוב אני מעדיף את השדות השוממים – אחד הרוכלים שקד על הכביש הלוהט באיסוף מאות דובדבנים, שהתגלגלו מארגזיו. מתוך אינסטינקט בריא רכנתי על מצלמתי ושחררתי את התריס לכדי מאתיים וחמישים חלקי השנייה. זמן קצר שהספיק לרוכל כדי להרים את ראשו ולשאול בכעס גלוי, "מה ת'מצלם?!".

"את הדובדבנים", מיהרתי להתנצל.

תוך שהוא מצביע על אזוריו הפרטיים סינן, "צלם ת'זין שלי יא מניאק".

אוקיי, חשבתי, כדאי לברוח.

המשך הסיבוב היה מעט יותר רגוע. קניתי בהרט לקציצות של סעודת הערב, פינקתי את עצמי בארבע תאנים גדולות והמשכתי לצלם ולתת לאור ולצבעים של השוק להכות בי.

מקץ שעה וחצי נפרדתי מיורם ועשיתי את דרכי חזרה לקיבוץ. מחלון האוטו נפרס לו הים התיכון האהוב, כחול ועמוק, קריר ונעים, השמש מנצנצת בגליו.

4 מחשבות על “הצבעים של חיפה

  1. אז למה לא צילמת את הז…. שלו?
    רואים שזו לא הסביבה הטבעית שלך. אגב, בחיפה יש איזורים שיותר מתאימים לרוח שלך.

    • חזי, נהניתי לצאת מאזור הנוחות שלי. בכלל, צבע זה עניין די חדש עבורי. אני מוצא שאני מאוד מתחבר לזה, למרות שבינתיים רב הנסתר על הנגלה.

כתיבת תגובה

